Gençlik ve Spor Bakanlığı, başarılı gençler için Vizyon Kampları düzenliyor

Gençlik ve Spor Bakanlığı, üniversiteye giriş sınavında başarılı olan gençleri ağırladığı “Vizyon Kampları” ismindeki proje ile tıpkı anda birçok aktiflik düzenliyor.

Bakanlık, bu yıl birinci defa düzenlediği Vizyon Kampları projesi ile başarıyı ödüllendiriyor.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya nazaran, Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Seyri Antep Gençlik Kampında düzenlenen kamplarda, ülkenin başarılı gençleri yeni jenerasyon bir vizyonla buluşturuyor.

Proje ile en başarılı, toplumsal tarafı kuvvetli gençler seçiliyor ve alanının önde gelen tanınan ve başarılı isimlerle ağır eğitim programları gerçekleştiriliyor.
Tıpkı vakitte bu başarılı gençler, Bakanlığın ağına ekleniyor. Böylelikle proje ve programlardan faydalandırma oranı artırılıyor.

VİZYON KAMPINDA 600 BAŞARILI GENÇ BİR ARADA

Programa bu yaz devri boyunca toplam üniversiteye giriş imtihanında birinci 5 bine giren 600 genç seçildi ve farklı Gençlik Kamplarında konuk edildi.

VİZYON KAMPI NEDİR?

Vizyon Kampı; 18-24 yaş aralığında bulunan, ülkemizde yapılan Yükseköğretim Kurumları İmtihanında birinci 5 bine giren öğrenciler ve/veya TÜBİTAK2209-A-Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programında dayanak almaya hak kazanan gençlere farklı bir vizyon kazandırmak, gelişimlerini desteklemek gayesiyle dizayn edilen bir kamp programı.

KAMPIN AMACI

Türkiye’de yapılan ölçme kıymetlendirme imtihanlarında ve yarışlarında muvaffakiyet elde etmiş gençleri, alanında uzman eğitmenlerin dayanağıyla farklı bakış açılarıyla buluşturmak, tasarım odaklı düşünme ve öz-düzenleme yoluyla öğrenme ile kişisel verimliliklerini artırmak ve irtibatta his dostu hareket etmelerini sağlamak amaçlanıyor.

KAMP DOLU DOLU GEÇİYOR

Kampta, tasarım odaklı düşünme eğitimi, ilimsel temelli araştırma, his dostu bağlantı yaklaşımı ve öz-düzenleme yoluyla öğrenme içerikleri aktarılıyor.

5 HAFTA BOYUNCA AKTİFLİK DÜZENLENİYOR

Vizyon Kampı, Gaziantep’te, toplam 5 hafta boyunca her bir devri gidiş geliş günleri dahil 6 gün sürecek ve her hafta farklı kız-erkek öğrencileri konuk edecek formda tasarlandı.

Programda eğitimlerin yanı sıra, toplumsal aktiviteler, kent gezisi de yapılması planlanıyor.


KAMPIN HEDEFLERİ

Gençlerin, düzenlenecek eğitim ve atölyelerle farkındalıklarını artırmak ve maharetlerinin güçlendirilmesi maksadı taşınıyor.
Gençlik kamplarının kültür, sanat, spor alanlarındaki imkanları kullanılarak ferdî ve toplumsal gelişimlerine katkı sağlamak, psikoloji alanında yapılacak eğitimler ve atölyeler ile gençlerin kendilerini tanıma süreçlerinin desteklenmesi, yapılacak çeşitli toplumsal faaliyetlerle gençleri kaynaştırmak ve etkileşimlerini artırmak amaçlanıyor.
Bakanlığın gençlik kamplarına yeni bir soluk getirerek kampların gençler daha efektif kullanılabilmesinin desteklenmesi maksadı taşınıyor.

KAMPIN İÇERİĞİ ZENGİN

Eğitimler, armut puf sohbetleri, kent gezisi ve çeşitli toplumsal aktiviteler yapılıyor

ARMUT PUF SOHBETLERİ KONULARI

-Mozaikten Harmoniye: Bir Ortada Yaşamanın Sanatı
-Kozmik Seyahat: Kozmosun Derinliklerini Bir Bakış
-Doğayı Kucaklamak: Sürdürülebilir Hayat Tarzı
-Algoritmanın Ötesinde: Makine Öğrenmesi İle Gelecek
-Yaşamın Bilimi: Biyoloji ve Genetiğin Gizemlerini Keşfetmek
-Bilimde Seyahat: Tarihin ve İdeolojinin Derinliklerine Doğru
-Çevrimiçi Etik: Geleceğin İstikrar Arayışı
-Günlük Hayatın İncelikleri: Bağlantı ve Zerafet

TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME

Eğitim içeriklerine gelince; “Tasarım Odaklı Düşünme” ehemmiyet taşıyor.
Öğrenme tasarımı alanındaki aktüel, tarihi ve yeni ortaya çıkan hususları inceleyecek ve gençlerin kendi öğrenme sürecini eleştirel bir halde yansıtırken, muhakkak bir sorunun tahlilinin modülü olarak gençleri eğitmek için etik açıdan uygun bir sistemle araştıracak, tasarlayacak ve geliştirmeleri için imkan sağlanması planlanıyor.

BİLİMSEL TEMELLİ ARAŞTIRMA

Gençlerin, rastgele bir araştırma projesinin muvaffakiyetinde hayati bir rol oynayan, gençlerin engin bilgi denizinde gezinmesini, bilgileri eleştirel bir halde tahlil etmesini ve manalı sonuçlar çıkarmasını sağlamak noktasında temel araştırma marifetleri geliştiriliyor.


HİS DOSTU İRTİBAT YAKLAŞIMI

Gence daha tesirli davranışlar konusunda rehberlik etmek ve öğretmek için hissin arttığı anları ve bunun sonucunda ortaya çıkan davranışları kullanılıyor.
Empatik iştirak yoluyla bireylerin duygusal durumu kelamlı olarak kabul ediliyor ve doğrulanıyor, bu da güvenlik hissini ve “hissedildiğini” hissetmeyi teşvik ediyor.
Bu, bireylerin nörolojik sistemindeki değişiklikleri harekete geçiriyor ve bireyleri fizyolojik ve ruhsal olarak sakinleşmesine imkan tanıyor.

ÖZ DÜZENLEME YOLUYLA ÖĞRENME

Kişinin kendisini tanıma işi ve kendi kendine öğrenebilmesi yolunda kullanabildiği her türlü süreç, teknik, taktik ve strateji olarak tanımlanıyor.

Yani kendi emellerini belirleme ve bu yolda kendi çalışma prensipleri doğrultusunda bilişsel olarak kendini motive etme işi olarak benimseniyor.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir